Mahasiswa Memacu Kebangkitan Ummah

Saturday, November 8, 2008

Aspirasi Lesapkan RM???? UKM...



Assalamualaikum..

Aduhhh, Tempur dikejutkan dari tidur dengan maklumat terkini tentang puak-puak haluan mana entah,yang telah melesapkan duit tabung pelajar UKM yang sejumlah RM10K...Betul k? ini yang buat tempur tidak sedap badan dengan maklumat ini. Maklumat ini Tempur perolehi dari informer Tempur di Pejabat Bendahari yang baru-baru ini telah mengadakan meeting tergemparberkaitan kewangan yang juga dipanggil dalam meeting itu TNC HEP. Apa kaitan TNC HEP? Sudah seminggu Tempur menyiasat berita ini, walaupun Tempur tengah exam. Atas kesedaran sivik Tempur usahakan juga mencari kebenaranya.

Tempur bukan suka sangat dengar khabar aingin atau maklumat tanpa bukti nei, walaupun informer Tempur tidak pernah memberi maklumat palsu kepada Tempur. Dalam tempoh seminggu nei Tempur sudah mendapat kepastian tentang berita ini. Apa yang memeranjatkan Tempur berita ini benar dan tepat Yang malangnya lagi pekara ini dilakukan oleh pelajar yang mendapat amanah dari HEP. Aduhhh,, apa sudah jadi dengan sistem pentadbiran HEP ini, ketirisan dan penyelewengan RM10k tidak dapat dikesan.

Maklumat terkini, Puak-puak yang melesapkan RM10k ini adalah golongan yang sedang mewakili pimpinan PMUKM!!!! informer Tempur kata, bukan semua dalam puak-puak itu, tapi yang master mind dalam puak-puak itu.Tempur risau la, baru bergelar mahasiswa sudah berani melesapkan duit sejumlah itu yang canggihnya secara berkumpulan pula itu, pening Tempur fikirkan masa depan negara, jika puak-puak ini mentadbir Malaysia.

Tempur dengar dari mulut pegawai kanan HEP, bahawa duit RM10k ini digelapkan oleh budak-budak yang rapat dengan TNC HEP, betul k? ke TNC HEP bersekonggol sekali dalam kes ini? apa sudah jadi nei dengan UKM,haru biru dibuatnya, RM10k ini khabarnya dibelanjakan oleh seorang master mind puak-puak ini dengan memiliki kereta Proton Saga secondhand warna biru gelap,nombor pendaftaran WCM 25??.alahai mahasiswa UKM, duit tabung teman-taman dibelanjakan untuk kepentingan peribadi. Sedih Tempur dengar.

Tempur borak-borak dengan seorang matan Aspirasi kelmarin,beliau secara jujur mengakui memang berlaku penyelewengan dan isu melesapkan duit tabung pelajar UKM. Tambah beliau ini baru satu kes yang Tempur dedahkan, sedangkan sudah banyak kes-kes ini berlaku, jawab Matan Aspirasi dengan gelak ketawa. Tempur merasakan masalah ini sudah berlaku hampir 5tahun semenjak PRK dimenangi oleh puak-puak yang suka mengampu HEP. alahaii, nasib UKM dibawah pimpinan yang kaki ampu nei..

So, Tempur rasa perlu ada tindakan pihak berkuasa untuk memastikan kes ini di siasat dengan segera, Khabarnya NC telah mengarahkan BPR untuk menyiasat kes ini, kita serahkan kes ini kepada mereka untuk menyelesiakan, cuma harapan Tempur agar kes ini dapat disiasat secara bersih tanpa ada wujud sentimen politik.

0 comments:

PENGHIBUR JIWA...

NYATAKAN SOKONGAN ANDA

NYATAKAN SOKONGAN ANDA
Muat naik logo GMUKM kedalam blog anda

About This Blog

About This Blog

  © Blogger template Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP